Jeg vil gerne høre mere om medarbejdermagasiner og intern kommunikation.
Language
  • Foto
  • Medarbejdermagasin
  • Medarbejdermagasin
  • Medarbejdermagasin

Intern kommunikation og medarbejdermagasin

Udfordring
Hvordan sikrer SVITZER, at de 4000 medarbejdere, der fordeler sig på fem kontinenter og 150 lokationer, og som omfatter både kontor- og slæbebådsmedarbejdere, får en fælles forståelse for virksomheden, dens forretningsmæssige mål og de værdier, den repræsenterer?

Løsning
I næsten 10 år har coreworkers været full service-bureau for det MAERSK-ejede SVITZER, som leverer bjærgning og bugsering til søs og er en af verdens førende inden for sit felt. I samarbejde med SVITZER har coreworkers udviklet det globale medarbejdermagasin LighthouseMagazine, der tager afsæt i SVITZER’s forretningsstrategi og udbreder viden om virksomhedens forretningsområder og vigtige nye tiltag i organisationen. Vi er med hele vejen fra den redaktionelle planlægning, hvorefter vi interviewer, producerer og gennemskriver artikler fra ledere og medarbejdere og står for layout og produktion. Magasinet på 20-24 sider udkommer tre gange årligt i et oplag på 4000.

Resultat og effekt
Core:workers venter spændt på en planlagt undersøgelse af, hvordan medarbejdermagasinet modtages og bruges, og indtil da glæder vi os over, at Maersk McKinney-Møller for nogle år siden i et personligt brev til SVITZER’s øverste chef har rost bladet med ordene: ”Dygtigt gjort”.

Navn | Name *

Jobtitel | Job title *

Email *

Emne | Subject

Besked | Message

captcha

Indtast ovennævnte tegn | Enter the above chars