Jeg vil gerne høre mere om rekrutteringskampagner.
Language
  • Web
  • Onlinespil
  • Film
  • Film
  • Busskursevent
  • Eventfilm
  • Instore
  • Intern launch

Employer Branding koncept og kampagne

Udfordring
Som discountsupermarked er det en konstant udfordring at vise og overbevise folk om, at Netto ikke er en discountarbejdsplads, hvor enhver kan få job. Netto vil profileres som et udfordrende og udviklende sted at være for medarbejdere, der ikke er bange for at smøge ærmerne op.

Løsning
Netto vil være en arbejdsplads, der er kendt for udfordrende opgaver, der strækker sig langt ud over vareopfyldning, flaskesortering og kassebetjening. Drivkraften kommer fra engagerede medarbejdere, der ”kan levere varen”. Denne konceptformulering betyder nemlig en hel masse – og binder alt sammen fra reklamefilm (med Nettos egne medarbejdere) og Facebook-spil til butiksmateriale og jobannoncer. At levere varen betyder fx, at man er i stand til at få ekspederet sine kunder hurtigt. At man får bestilt varer hjem i tide. At man får udviklet sine medarbejdere effektivt. “Hvis du kan levere varen”, skiller fårene fra bukkene – og identificerer en ægte Netto-medarbejder.

Resultat og effekt
Med den humoristiske og drilagtige kampagne, der går direkte op imod fordommene og hylder Nettos stolte og driftige medarbejdere, er det lykkedes coreworkers og Netto at skabe en holdningsændring. Det øgede fokus på Netto som arbejdsplads giver øget trafik på såvel hjemmeside som på Facebook. Og den interne stolthed er vokset som direkte effekt af de eksternt rettede aktiviteter.

Navn | Name *

Jobtitel | Job title *

Email *

Emne | Subject

Besked | Message

captcha

Indtast ovennævnte tegn | Enter the above chars