Language

Employer Branding

Employer Branding er døråbneren til bedre tiltrækning, øget engagement og højere produktivitet. Og core:workers er Skandinaviens førende bureau inden for Employer Branding. Igennem 25 år har vi hjulpet vores kunder med at skabe en unik position for deres varemærke som arbejdsplads. Uanset om det drejer sig om analyse, strategi, udvikling af EVP/kommunikationsplatform, Employer Branding koncept eller konkret kommunikation via jobsites, jobannoncer, messer, film, sociale medier og meget, meget mere.

I har et employer brand uanset, om I gør noget ved det eller ej. Virksomhedens employer brand er afgørende for, om nye medarbejdere har lyst til at arbejde hos jer – og om de nuværende har lyst til at blive og yde. Et godt employer brand bygger på en klar sammenhæng mellem jeres identitet, image og profil som arbejdsgiver; med andre ord så skal jeres kultur, omdømme og kommunikation spille sammen. Hvis man siger et og gør noget andet, eller hvis man slet ikke gør noget, så overlader man det til tilfældighederne, hvilke medarbejdere, der vælger en til eller fra. Dermed risikerer man svag tiltrækning, dårligt match, høj personaleomsætning, lavt engagement og reduceret produktivitet. Hvis man derimod arbejder strategisk og er på forkant, så hjælper det på både tal og trivsel.

Skab en unik position med employer branding
Employer branding handler altså om, hvordan virksomheden skaber sig en unik position som en attraktiv arbejdsplads. Det sker ved at arbejde strategisk og målrettet med sin profil og identitet, så det fremmer det ønskede image som arbejdsplads. Midlet er i stor grad at tage en position, adskille sig fra konkurrenterne på arbejdsmarkedet og kommunikere i øjenhøjde med de jobmålgrupper, man gerne vil i dialog med. Midlet er også at vise de funktionelle og emotionelle fordele, man har som arbejdsgiver – og her spiller jeres EVP (employer value proposition), jeres employer branding-koncept og jeres mod en stor rolle. Man kan nemlig ikke kede folk til at søge eller fastholde et job. Hvis vi helt dropper fagtermerne, så drejer det sig om at kende medarbejdernes ønsker og behov, at fortælle og sprede en god og engagerende historie om jeres arbejdsplads – og derved få skabt en stærkere psykologisk kontrakt mellem virksomheden og de potentielle og nuværende medarbejdere. Historien skal ideelt set deles i alle de kontaktpunkter, virksomheden har til nye og nuværende medarbejdere. Fra karrieremesser til career sites, fra jobannoncer til jobsamtaler, fra introbreve til introduktion, fra LUP til MUS, ja hele vejen fra tiltrækning til afvikling af medarbejdere.

Employer branding er strategi ikke ad hoc
Det strategiske arbejde med employer branding står i skarp kontrast til den ad hoc-tilgang, som i årtier har kendetegnet virksomheders håndtering af fx jobannoncer, karrieremesser, jobsites og anden medarbejderkommunikation, hvor man lige bikser noget sammen i sidste øjeblik. I coreworkers hjælper vi HR-, kommunikations- og marketingafdelinger med employer branding strategier og analyser, med udvikling af EVP og employer branding koncepter, udarbejdelse af employer branding handlingsplaner og medieplaner, med alle elementer og materialer i værktøjskassen samt med enkeltstående employer branding opgaver, workshops og rådgivning.

+20 års erfaring
Vi bygger vores rådgivning og ydelser på 20 års erfaring med employer branding og corporate image. Vi driver også bloggen employerbranding.dk hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev, og vores adm. direktør Henrik Engelund har udgivet lærebogen ”Employer branding som disciplin”. Du kan høre mere i filmen om employer branding, hvor eksperten Henrik Engelund sætter flere ord og eksempler på. Du kan også læse mere om Talent Attraction.

Navn | Name *

Jobtitel | Job title *

Email *

Emne | Subject

Besked | Message

captcha

Indtast ovennævnte tegn | Enter the above chars