30-års jubilæumsseminar trak fulde huse
DEN ATTRAKTIVE ARBEJDSPLADS
MIDT IMELLEM BRAND OG LEDELSE
Temaet om den attraktive arbejdsplads trak fulde huse. Hele 200 People & Communications Frontrunners havde fundet vej til jubilæumsseminaret den 1. februar 2024.
Veloplagte oplægsholdere fra Danmarks Nationalbank, TV 2 Danmark, JN Data, Videncenter for God Arbejdslyst og Coreworkers sørgede for en eftermiddag fyldt med indsigter, inspiration og forskellige vinkler på, hvad der skal til for at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads.
Evnen til at tilknytte og tiltrække talent er en forudsætning for ordrer og succes. Virksomheds- og HR-strategier sætter derfor fokus på temaet om den attraktive arbejdsplads med ambitionen om at styrke medarbejderoplevelsen, ledelsen og arbejdspladsens Employer Brand.
Udviklingen stiller andre og større til jeres værditilbud, kommunikation og ledere. Hvordan skal I positionere jer? Og hvad er balancen mellem at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads – mellem medarbejdernes virkelighed og oplevelse på den ene side og arbejdspladsens branding og omdømme på den anden?
INDTRYK FRA DAGEN
Tak for en motiverende dag! I og jeres oplægsholdere gør det godt. Jeg går altid hjem fra jeres seminarer med en masse inspiration og trang til at sætte nye initiativer i gang…helst allerede i går
Kære Henrik og alle de gode indslægsholdere. Stor tak for en rigtig god og inspirerende dag. Fra tiltrækning til tilknytning var en af de overskrifter jeg gik der fra med…Og det kan I
Tusind tak for en forrygende eftermiddag og endnu engang stort tillykke med jubilæet, Henrik Engelund – gårsdagens seminar var lige så berigende og velorganiseret som altid
Tusind tak for en fantastisk inspirerende dag sammen med jer Henrik Engelund og Andreas Jørgensen, dygtige og skarpe oplægsholdere og helt igennem veleksekveret oplevelse, der beriger, opløfter og skaber (apropos) arbejdslyst, energi og giver mening. Dejligt at se så mange engagerede frontrunners, og tak for at samle os og dele viden og erfaringer. Endnu engang tillykke!
Tak og tillykke. Så gennemført et arrangement fuld af inspiration og ildsjæle, der brænder for den attraktive arbejdsplads
Endnu en gang tillykke med dit 30-års jubilæum Henrik Engelund. Det var en helt igennem inspirerende og lærerig dag. Virkelig interessante indlæg og forkælelse med networking og lidt godt til ganen. Helt fantastisk hvad du har bidraget med udviklingsmæssigt til den “Attraktiv arbejdsplads – midt imellem brand og ledelse”
5 SKARPE OPLÆG BELYSTE
DEN ATTRAKTIVE ARBEJDSPLADS
GOD ARBEJDSLYST ER LIVSVIGTIGT - MEN HVAD ER DET, HVORDAN MÅLES DET, OG HVORFOR ER DET EVIDENT?
v. Anette Dalum Normann, Arbejdslystkonsulent, Videncenter for God Arbejdslyst
Videncenter for God Arbejdslyst forsker i arbejdslivet for at blive klogere på, hvad der skaber arbejdslyst, og hvad vi kan gøre for at forbedre den. Jo mere viden vi har om arbejdslivet, jo større er mulighederne for at udvikle og forbedre arbejdslysten. Siden 2015 har ca. 50.000 danske medarbejdere vurderet syv forskellige dimensioner af deres arbejdsliv og arbejdsplads. Arbejdslystkonsulent Anette Dalum Normann fortalte om, hvordan Videncenter for God Arbejdslyst sætter parametre, evidens og metode på arbejdslysten.
DU ER GULD VÆRD – OM ANERKENDELSE, ÅBENHED OG AUTENTICITET BAG MURENE I BANKERNES BANK
v. Rikke Møller Fastø, Leder for HR, og Janus Bengtsson, Seniorrådgiver, Danmarks Nationalbank
Danmarks Nationalbank er kendt som en hæderkronet organisation med høj troværdighed og tykke mure. Men hvad foregår der egentlig bag murene? Ligger der stadig guld i kælderen, eller er det flyttet op til den øverste etage i medarbejdernes hoveder? Rikke Møller Fastø og Janus Bengtsson fortalte om, hvordan Nationalbanken er i færd med at flytte ledelsesstil, kultur og brand henimod større åbenhed og anerkendelse.
ET INTERNT PROGRAM OM ANSVARLIGHED, MANGFOLDIGHED OG OPGØRET MED FORTIDEN PÅ TV 2
v. Lars Novrup, Head of People & Culture, TV 2 Danmark
Som et opgør med fortiden og for at møde fremtiden har TV 2 involveret alle medarbejdere i at definere, hvad der gør TV 2 til en inkluderende arbejdsplads og hvilke barrierer, de skal gøre noget ved. Alle møder på arbejde med gode intentioner, men også med forudindtagede holdninger, der påvirker vores syn på andre og adfærden i hverdagen. Lars Novrup fortalte om en vigtig intern debat om mangfoldighed og inklusion, som bidrager til arbejdspladskulturen og ambitionen om at skabe Danmarks bedste mediearbejdsplads.
VI GØR DET USYNLIGE OG ’WE ARE ON’ – OM SAMFUNDSVIGTIG IT-DRIFT MED TÅRNHØJT ENGAGEMENT
v. Dorte Gade, SVP HR & Comms, og Rikke Holme, VP HR Development, JN Data
Næsten hver gang danskerne gennemfører en betaling eller bruger deres mobilbank, kan de sende JN Data en venlig tanke. Som medarbejder er man med til at drifte Danmarks økonomi, fordi JN Data har ansvaret for it-infrastrukturen i størstedelen af landets finansielle sektor. Dorte Gade og Rikke Holme fortalte om, hvordan JN Data arbejder målrettet med at gøre det usynlige synligt – på en arbejdsplads med tårnhøjt engagement og medarbejdere, der er vilde med deres job på tværs af aldersgrupper, anciennitet og køn.
VÆRDITILBUDDETS BETYDNING FOR DEN ATTRAKTIVE ARBEJDSPLADS
v. Andreas Jørgensen, Direktør og Henrik Engelund, Ejerleder, Coreworkers
Kan man udvikle sig selv som arbejdsplads uden helt at vide, hvad man kan, vil og bør stå for? Værditilbuddet (EVP) som arbejdsplads spiller en helt central rolle i arbejdet med at være og være kendt som en attraktiv arbejdsplads. Men hvad er balancen mellem virkelighed og branding, autenticitet og appel, fakta og løfter? Og hvordan kan EVP’en være en løftestang for at skabe tilknytning og tiltrækning? Andreas og Henrik delte, hvordan Coreworkers hjælper virksomheder med at udvikle strategiske og kreative EVP’er.